Поліський трамвай

Поліський трамвайОписуючи історію залізниць на Волині, не можна оминути і т.зв. «Поліський трамвай» – нині найдовшу діючу вузькоколійну залізницю України, яка поеднує міста Антонівку та Володимирець. Дата початку будівництва цієї залізниці невідома – є припущення, що вузькоколійку між Антонівкою і Кухітською Волею почали будувати іще у 1895 році, тобто іще до того, як до Антонівки прийшла залізниця широкої колії в 1902 році. Після того, коли в Антонівці з’явилася залізнична станція широкої колії на лінії «Київ – Ковель – Варшава», вузькоколійна залізниця отримала новий поштовх для розвитку, адже фактично вона була єдиним видом комунікації із місцевостями, які знаходилися на півночі Волинського краю.

На початках вузькоколійка використовувалася практично виключно як лісовозна. В період Першої світової війни тут відкрилася гілка Хіночі – Дубровиця – Висоцьк. Активно працювала вузькоколійка і за часів Другої Речі Посполитої. В Антонівці було збудовано депо для паровозів вузької колії.

Залізниця була частково зруйнована у часи Другої світової війни, але уже в 1946 році вона відновила свою роботу. Довший час із кінця 1950-х років ця залізниця перебувала у користуванні Сарненського лісгоспу, але у 1967 році була знову повернута у відання Львівської залізниці. Ще у часи керування вузькоколійкою Сарненським лісгоспом, лінію від села Тиховиж до Кухотської волі було розібрано, а натомість збудовано ділянку Тиховиж – Локниця довжиною 17 км. В кінці 1960-х років було збудовано ділянку Локниця – Зарічне – до районного центру на північному заході Рівненщини.

Вузькоколійний потяг на лінії "Антонівка - Зарічне"

Вузькоколійний потяг на лінії “Антонівка – Зарічне”

На станції Антонівка було збудовано розвантажувально-завантажувальний термінал із вагонів вузької колії на широку, розширено депо. Замість паровозів на лінії почали використовуватися радянські вузькоколійні тепловози моделей ТУ2 та інших моделей. Замінили і пасажирські вагони – замість старих польських вагонів «Pafawag» надійшли вагони ПВ-51.

Зараз на залізниці «Антонівка – Зарічне» здійснюється виключно рух пасажирських приміських поїздів. В день здійснюється один рейс вузь колійного потяга до Зарічного і назад до Антонівки.

Поліська вузькоколійка вважається технічним пам’ятником Рівненщини. Цікавим є той факт, що рейкам, укладеним на перегонах і станціях залізниці уже більше 100 років. Родзинкою лінії є дерев’яний міст через річку Стир довжиною 153 метри, який є наразі найдовшим дерев’яним мостом в Європі. А евакуатор Львів є самим надійним надавачем послуг в своїй сфері на даний момент.

Потяг прибуває на станцію Зарічне. Сучасне фото.

Потяг прибуває на станцію Зарічне. Сучасне фото.

Виникнення та розбудова залізниць Волині та Полісся



Актуальні новини від Рівненського порталу OGO.ua