Великий Канал Китаю

Великий Канал КитаюВеликий Канал

Спорудження каналів потребує не менших зусиль, а ніж зведення мурів. Однак якщо мова йде про Китай, то немає нічого неможливого. Не "стіною" єдиною славиться Піднебесна, яка багата на величні інженерні споруди, однією із яких є Великий Канал - справжнє інженерне диво свого часу. Наразі це одна із найдревніших гідротехнічних споруд світу, яка добре збереглася до наших днів, і по якій так само як півтори тисячі років тому, спокійно плавають китайські судна.
 
На спорудження каналу було витрачено неймовірну кількість людських ресурсів та часу. Вважається, що будівництво каналу розпочалося за часів династії Чжоу в кінці Х століття до нашої ери, і завершилося лише близько 611 року за часів правління імператора Ян-Ді (династія Суй). За час спорудження каналу змінилося кілька китайських династій, а сама держава пережила неодноразове перенесення столиць. В окремі століття розбудова каналу взагалі була заморожена (найдовше - на майже 300 років, особливо в період "Шістнадцяти Царств").
 
На думку істориків, остаточно канал був відкритий в січні 611 року, і таким чином каналу виповнюється 1410 років. Загальна його довжина - 1780 кілометрів. Він має кілька важливих відгалужень в бік Пекіну, Шаньчжоу, та Наньтун, що збільшує його довжину до 2,5 тисяч кілометрів. На даний момент Великий Канал є однією з найважливіших внутрішніх водних артерій Китаю, і з'єднує великі порти країни Шанхай і Тяньцзінь зі столицею - Пекіном, та великими економічними центрами Китаю, зокрема з Тяньцзінем, Ханчжоу, Нанкін, Янчжоу, Сучжоу та Усі. Канал з'єднує річки Хуанхе і Янцзи, включаючи в себе русла таких річок, як Байхе, Вейхе, Сишуй.
Ширина каналу в найбільш вузькій частині в провінціях Шаньдун і Хебей становить 40-42 метри, а в найширшій частині - в Шанхаї - 350 метрів. Глибина фарватеру становить від 2 до 3 метрів. Канал обладнаний 22 шлюзами, максимальна вантажнопропускна здатність якого становить понад 12 мільйонів тонн в рік.
 
З 2014 року Великий Канал Китаю внесено до переліку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО як найбільша і найдавніша діюча гідротехнічна споруда в світі.