Метеорологічні спостереження та зведення

Для метеорологічного забезпечення польотів між аеродромами вильоту, посадки та запасними відбувається обмін метеорологічною інформацією. Порядок проведення спостережень за погодою та розповсюдження  метеорологічної інформації визначається «Наставлением по метеорологическому обеспечению гражданской авиации (НМО ГА-90)». Система збирання та розповсюдження метеорологічної інформації дає можливість оперативним підрозділам одержувати необхідні відомості про фактичну погоду по районам польотів, повітряним трасам та інформацію про небезпечні явища погоди.

Аеродромні метеорологічні органи забезпечують проведення регулярних спеціальних спостережень за станом погоди на аеродромі.

Регулярні спостереження проводяться через фіксований проміжок часу:

- під час польотів - через 30 хв, в строк 00 і 30 хв кожної год;

- при відсутності польотів - через 1 год, в строк 00 хв кожної год.

В аеропортах з нецілодобовою роботою за погодою спостерігають лише в період польотів. Але спостереження повинні починатися за 2 год до початку польотів і проводитися на протязі всього періоду польотів, а також у випадках, коли аеродром буває запасним.

Повідомлення про результати спостережень мають вигляд регулярних метеозводів, які складаються у форматі коду METAR і містять таку інформацію: покажчик типу зводу, індекс аеродрому, строк спостереження, напрям і швидкість вітру біля поверхні землі, метеорологічна видимість, дальність видимості на злітно-посадковій смузі (ЗПС), при необхідності, явища погоди, кількість та висота нижньої межі хмар, температура повітря і точка роси, атмосферний тиск на рівні старту ЗПС, стан ЗПС, прогноз на посадку (відомості про очікувані метеорологічні умови на період до 2 год з моменту, на який складено звід).

METAR – регулярний кодований звід, що складається в строки 00 та 30 хв кожної год з осередненням параметрів вітру, дальності видимості на ЗПС (RVR) за 10 хв, температури, тиску QNH, висоти хмар, метеорологічної дальності видимості – на момент спостережень; поширюється за межі аеродрому;

МЕТ RЕРОRТ – регулярний звід, що складається на англійській мові відкритим текстом із скороченнями, містить додаткову інформацію про погоду, з осередненням параметрів вітру за 2 хв, видимості на ЗПС (RVR) за 1 хв, інших елементів – на момент спостережень; поширюється на аеродромі в строки 00 та 30 хв кожної години;

Спеціальні спостереження проводять в доповнення до регулярних при погіршенні або при поліпшенні умов погоди на аеродромі, коли один або кілька метеорологічних елементів змінюються відповідно критеріям, встановленим органом керування повітряним рухом (КПР) з урахуванням робочих посадкових мінімумів аеродрому.

SPECI – спеціальний кодований звід про зміни погоди і перехід через граничні (критичні) величини між строками 00 та 30 хв кожної години, з осередненням елементів за правилами МЕТАR; поширюється на аеродромі та за його межами;

SPECIAL – спеціальний звід на англійській мові відкритим текстом із скороченнями, з додатковою інформацією про зміни погоди і перехід через граничні (критичні) величини між строками 00 та 30 хв кожної години; з осередненням елементів за правилами МЕТ REPORT; поширюється на аеродромі в строки випуску SPECI.

Повідомлення про спеціальні спостереження передаються у формі коду SPECI, якщо:

1. Середній напрям приземного вітру змінився на 60 градусів або більше порівняно з напрямом, який був указаний в останньому повідомленні, причому середня швидкість до і/або після зміни дорівнює 20 км×год-1 (5…6 м×с-1, 10 вузлів) і більше;

2. Середня швидкість приземного вітру змінилася на 20 км×год-1 або більше порівняно зі швидкістю, яка вказана в останньому повідомленні;

3. Відхилення від середньої швидкості приземного вітру (пориви) збільшилося на 20 км×год-1 або більше, порівняно зі швидкістю, яка вказана в останньому повідомленні, причому середня швидкість до і/або після зміни складає 30 км×год-1 (8 м×с-1, 15 вузлів) і більше;

4. Зміни вітру перевищують швидкості, важливі в експлуатаційному значенні.

Граничні величини повинні встановлюватися органами КПР з урахуванням змін вітру, які потребують зміни ЗПС, що використовується, і свідчать, що зміна попутного та бокового компонентів вітру на ЗПС перевищила значення, котрі є основними експлуатаційними межами для типових повітряних суден, що виконують польоти на даному аеродромі;

5. Видимість досягає або перевищує:

- 800 м, але така видимість не потрібна, коли вказується дальність видимості на ЗПС;

- 5000 м у випадках значної кількості польотів за ПВП;

6. Дальність видимості на ЗПС досягає або перевищує 150, 350, 600 або 800 м;

7. У випадках початку, припинення або зміни інтенсивності будь-якого з явищ погоди:

- переохолоджені опади;

- помірні або сильні: дощ, сніг, льодяний дощ, град, льодяна і/або снігова крупа, дощ зі снігом;

- пиловий, піщаний або сніговий поземок;

- пилова, піщана або снігова хуртовина;

- пилова буря;

- піщана буря;

- гроза (з дощем, льодяним дощем, градом, льодяною і/або сніговою крупою або снігом чи в поєднанні);

- шквал;

- торнадо або водяний смерч;

- інші метеорологічні явища, які можуть призвести до значних змін видимості;

- помірний або сильний зсув вітру при зльоті або при посадці;

- помірне або сильне обмерзання;

- помірна або слабка турбулентність;

8. Висота нижньої межі нижнього шару хмар, що покриває більше 4 октантів небосхилу, досягає або перевищує:

- 60, 150, 300 м (200, 500, 1000 фут);

- 450 м (1500 фут), у випадку виконання значної кількості польотів за ПВП;

9. Кількість хмар в шарі нижче 450 м (1500 фут) змінюється  від 4 октантів і менше до 4 октантів і більше або навпаки.

Якщо погіршення одного елементу погоди супроводжується поліпшенням іншого, то складається лише одне повідомлення SPЕСI про погіршення погоди.

Повідомлення SPЕСI про погіршення умов погоди повинно передаватися зразу ж після спостереження.

Повідомлення SPЕСI про поліпшення умов погоди повинно розповсюджуватися лише в тому разі, коли поліпшення трималося на протязі 10 хв.

 

Приходящий админ Харьков - это реальная помощь в трудный момент.
Профессионалы своего дела помогут Вашему компьютеру.

 

Ключові слова: